2017. augusztus 23. szerda >> Bence  

 
       
   

Kaland >> Repülés

   
 

 

A Pipishegyi repülőteret eltéveszteni sem lehet, Gyöngyöst elhagyva pár km múlva jobbra tábla jelzi. A kisvasút sínjeit keresztezve rögtön balra fordulunk innen alig több mint 2 km, és megpillantjuk a hangárokat. Történetéből érdemes annyit kiemelni, hogy 1932-ben helyi mesteremberek némi szakkönyv birtokában, szakmai előképzettség nélkül elkezdték építeni a „Gyöngyös 33” néven ismertté vált, első magyar motor nélküli teljesítmény-repülőgépet, mely építésekor és azt követően is dicsőséget szerzett a település és az ország egészének. Ezzel egy időben helyiek megalakították a Mátravidéki Motor Nélküli Repülőosztályt. (MOVERO) Az egyesületben készült modell és valóságos repülőgépeket a Pipishegyen szervezett repülőnapok keretében ismertették a nagyközönséggel. A második világháború megtörte ezt az örömteli időszakot. A háború alatt hadászati célokra rendelték a repülőteret. A háború során keletkezett károk elhárítását követően a város pénzügyi támogatásával sikerült újraindítani a repülést, repülő kiképzést, 1956 után katonai kiképzésen kívüli kiképzések érdektelenné váltak és a repülőtér bezárását jelentették. Az 1960-as évek államosításával a Magyar Honvédség kezelésébe került a repülőtér. A honvédség itt csupán raktárt és nem katonai bázist alakított ki, majd a Honvédség részére üdülőtelepet alakítottak itt ki. Így gyakorlatilag megszűnt a polgári repülés lehetősége. 1984-ben ismét megszervezték a repülőoktatást a Magyar Honvédelmi Szövetség keretén belül. A helyi „Repülőklub Gyöngyös” az MHSZ tagszervezeteként használatra kapta meg a repülőteret, ezt követően a Sámson Holding adta bérbe a klubnak a területet. A vitorlázó és motoros szakosztállyal működő klub jelenleg is használója a területnek. (Forrás: www.repuloklub.uw.hu)

 

Aki kedvet érez ahhoz, hogy felülről gyönyörködjön a Mátrában, apró csíkként lássa a kisvasutat, elképzelje Benevár romjai felett, milyen lehetett egykor, a kékestetői TV toronyt megkerülve élvezze az ország tetejét, nos az ne habozzon, hanem válassza a sétarepülést motoros és vitorlázógéppel! Sőt, vitorlázópilóta és sárkányrepülő képzést is indítanak.

 

A Pipishegyi repülőtér turistaszállással és kempinggel várja a hosszabb időre érkezőket.

 


   Háttérképek

   Képernyőpihentető

   Kérdőív a Mátráról

   Feliratkozás hírlevélre

 

Korábbi szavazások

 

Nyitó oldal   |   Oldaltérkép  |   Impresszum   >>   Utolsó frissítés: 2017.07.05.  <<   Lap teteje